Известие

Collapse
No announcement yet.

Мнения за поведение на 156 при зимни условия...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ниски, високи, това е 185/65/15 по каталог за зимна гума(когато говорим за 15цола), летните ги дава 205/60/15. Щом така са писали, явно са преценили че с въпросните гуми колата върви най-добре, иначе всеки си решава сам за себе си. То зимата каквото и да сложиш все ще е ниско. 185x65%= 120.25mm докато 195x60%=117mm, коя ли е по-ниската гума? Може и по-високи да влязат, но тогава отпада варианта с веригите, което е крайно нежелателно.


    пп объркал съм се по-горе 185/65/15 имах предвид, извинявам се
    Last edited by mirchozo; d.m.y г., 22:53.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #47
      АСР има копче офф, а ВДЦ се включва толкова късно, че трябва да е доста напечено, за да го усетиш. При мен се е задействал само ако умишлено завъртя колата на снега или вляза в локва с висока скорост. И двете системи са си много полезни и помагат да не ти се свива стомаха при каквито и да е условия. Обикновено тествам сцеплението като сритам педала на газта и ако лампата светне, значи е лед. Ако АСР се включи сам без излишна газ, значи виждаш, че пътя е като стъкло и можеш да избегнеш неприятните ситуации още преди да са се случили. Естествено опита на шофера си е по-важен, ама няма лошо да има разни такива системи.
      На моята дават размери 185/65/15 и 205/60/15.
      2014: Deutschland über alles

      Comment


      • #48
        Тука прочетох поста на ФЕРАРИСТА за недозавиването , и ми изкочи, това колко не маневрична е 156цата, имам чуството, че на места където с Алфата немога да направя обратен завой , с ТИР ще го направи???

        По темата, незнам колеги , мойта съм я карал само с 215/45/17 и определено не са гуми за зимата , но не вярвам с 185/65/15 и да тръгне без проблеми, каквото и да си говорим , освен АБС нищо нямаме по наще коли, жива трагедия сме зимата , лично мнение.
        Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от Bottata Покажи съобщение
          как Ви тръгват задниците? това да не е задно предаване ..
          Аз съм се мъчил да дрифтя (много кеф това) и много нарочно трябва да поднасям за да стане - не мърда - баси задницата без ръчна не ще.
          При това сега в снеговете - иначе understeer (недозавиване) колкото искате, на всеки втори завой (снежен) се получава.
          Гумите са ми чистак бърсак Нокиан Нордман
          Извинявам се, че се бъркам в темата, а не съм със 156, но аз като я купих мойта 147 беше с почти нови предни гуми и оттдавна умрели задни, пробвах я на едно голямо кръгово с хубава настилка, като търсех предела на устойчивост към поднасяне и задницата постоянно бягаше, дори с не много висока скорост, но системките я връщаха в пътя навреме! След като смених задните гуми с нови, колата беше като залепена и наистина само с ръчна можех да я завъртя
          147 jtd 115k.c "02 Distinctive

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от CrazyElement Покажи съобщение
            Тука прочетох поста на ФЕРАРИСТА за недозавиването , и ми изкочи, това колко не маневрична е 156цата, имам чуството, че на места където с Алфата немога да направя обратен завой , с ТИР ще го направи???
            Да за съжаление е така, дори на по тесни обрати се налага маневра назад, което е доста балъшко,затова аз като прая обратен тръгвам като автобус от лентата за направо тръгва да завивам или ръчка като е хлъзгаво...Много и е къс диапазона. Два геврека и кормилото удря на ограничител..
            AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
            Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
            AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от ReLeFNIQ Покажи съобщение
              Да за съжаление е така, дори на по тесни обрати се налага маневра назад, което е доста балъшко,затова аз като прая обратен тръгвам като автобус от лентата за направо тръгва да завивам или ръчка като е хлъзгаво...Много и е къс диапазона. Два геврека и кормилото удря на ограничител..

              зимата по-лесно се прави обратен - с ръчната..ама като е сухо голяма мъка..завиват хората с два пъти по-големи коли, при мен все не се получава

              ама те спортните коли са така

              а и другото е, че спортните коли не се карат зимата. за зимата има джипове и субару
              Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9JTD '01 - ex
              Alfa Romeo GT Black Line 1.9JTDm 150hp

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от CrazyElement Покажи съобщение
                Тука прочетох поста на ФЕРАРИСТА за недозавиването , и ми изкочи, това колко не маневрична е 156цата, имам чуството, че на места където с Алфата немога да направя обратен завой , с ТИР ще го направи???
                Не съ м казал точно че не е маневрична, плюс това меневреноста, и устойчивоста са различни неща......от колега с ГТВ съм чувал много по големи оплаквания за маневреноста им......мисля че в тоя показател са що годе добре.....
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                  Не съ м казал точно че не е маневрична, плюс това меневреноста, и устойчивоста са различни неща......от колега с ГТВ съм чувал много по големи оплаквания за маневреноста им......мисля че в тоя показател са що годе добре.....
                  Аз знам , че ти имаше друго напредвид , обаче аз се сетих затова и реших да го вметна , е може да сме по-добре от ГТВ , ама за размера ни колите са доста зле на тема маневричност...
                  Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                    Погледай малко Рали Финландия, виж с какви гумички карат върху леда.
                    С шипове. У нас са забранени.
                    Ти да не живееш във Финландия????
                    Другия път като гледаш бъди по-внимателен, и тогава ми кажи какво става когато се оголи състезателното трасе и остане без сняг на места?
                    И сутрин тръгвам за работа и водя детето на градина, а не на РАЛИ.........
                    Така, че такива сравнения са неумесни.........
                    И дори да предположим, че тънките гуми са малко по-проходими от по-дебелите, то в никакъв случай не мога да се съглася, че са по стабилни и устойчиви.
                    Стъпват на по-малка площ, по-висок брд естественно по-неустойчив.
                    "Бе нали бат Бойко си ни чисти цяла БГ. къде го видяхте този сняг." Убао, че в Пловдив не вали.
                    И на края да кажа на тези на които колите им се струват нестабилни, просто карайте по-внимателно......
                    Last edited by haljscho; d.m.y г., 18:32.
                    sigpic
                    Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                    156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                    147 JTDm 140-Малката манекенка
                    GT- JTDm 150

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                      И дори да предположим, че тънките гуми са малко по-проходими от по-дебелите, то в никакъв случай не мога да се съглася, че са по стабилни и устойчиви.
                      Стъпват на по-малка площ, по-висок брд естественно по-неустойчив.
                      Факт(не предположение): Тънките думи са по-проходими поради факта че тежеста върху колелото се разпределя на по-малка площ (повече кг/см2) Относно стабилността мога да се съглася. Друго върху което оказва влияние е макс скорост и разход на гориво(по-широки гуми/по-ниска макс скорост/по-висок разход на гориво)
                      Точно затова има книжка в която са сметнати всички тези фактори(предполагам има доста други които не са ни известни) и е написано : зимна гума ....(еди каква си), лятна гума ...(еди каква си) , всичко друго е компромис който всеки прави в избора на гуми за колата си.

                      Пп Виждали ли сте Лада Нива закъсала зимата( пък и не само зимата) ?
                      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                      Горе главата, нищо че е празна...

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                        С шипове. У нас са забранени.
                        Ти да не живееш във Финландия????
                        Другия път като гледаш бъди по-внимателен, и тогава ми кажи какво става когато се оголи състезателното трасе и остане без сняг на места?
                        И сутрин тръгвам за работа и водя детето на градина, а не на РАЛИ.........
                        Така, че такива сравнения са неумесни.........
                        И дори да предположим, че тънките гуми са малко по-проходими от по-дебелите, то в никакъв случай не мога да се съглася, че са по стабилни и устойчиви.
                        Стъпват на по-малка площ, по-висок брд естественно по-неустойчив.
                        "Бе нали бат Бойко си ни чисти цяла БГ. къде го видяхте този сняг." Убао, че в Пловдив не вали.
                        И на края да кажа на тези на които колите им се струват нестабилни, просто карайте по-внимателно......
                        Естествено, въобще не съм имал предвид шиповете, а профила на гумите...

                        Колкото до устойчивостта - от зимната гума търсим по-добро сцепление с пътната настилка, при ниски скорости (през зимата), а устойчивостта я търсим от лятната гума, при по-високи скорости (евентуално при суха настилка, през топлите сезони)...

                        Те тва имах предвид ...

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                          Естествено, въобще не съм имал предвид шиповете, а профила на гумите...

                          Колкото до устойчивостта - от зимната гума търсим по-добро сцепление с пътната настилка, при ниски скорости (през зимата), а устойчивостта я търсим от лятната гума, при по-високи скорости (евентуално при суха настилка, през топлите сезони)...

                          Те тва имах предвид ...
                          Отлично те разбрах какво имаш предвод
                          Но имах предвид, че зимата освен сняг има и сухи, мокри и т.н. условия и не може да се каже този размер е най-добър.
                          Просто както спомена зимата се предполагат по-ниски скорости а и по-малките размери са по-евтини.
                          А нашата марка е с мощни мотори които предпоставят повисоки скорости.
                          А така както представихте нещата ми се струва, че повечето хора ще го вземат за правило и реших да преставя и друга гледна точка.........
                          sigpic
                          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                          147 JTDm 140-Малката манекенка
                          GT- JTDm 150

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                            ...А така както представихте нещата ми се струва, че повечето хора ще го вземат за правило и реших да преставя и друга гледна точка.........
                            Законите на физиката имат една гледна точка, искаше ми се да дам нагледен пример с Рали Финландия...

                            Но както и да е - всеки си има мнение и сам си взима решенията.

                            Поздрави

                            Comment


                            • #59
                              Колата си е много стабилна, днес за пръв път тази зима ми се задейства VDC системата, на един завой при изкачване, но обикновено няма нужда от тези електронни помощници За разлика от повечето тук аз лятото карам със 185/65/15 а зимата със 195/65/15. Изводът от две години такова каране беше, че нестандартните размери, особено на летните гуми, щадят носачите
                              Giulietta 1,6 JTDm 2013
                              156 SW 1,9 JTD 2003

                              Comment


                              • #60
                                финландия

                                аз пък живея в финландия и няма по-доволен човек на света от мен от алфата -20 градуса и нагоре и нямам никакви проблеми с паленето, устойчивоста или каквото и да било карам с гуми без шипове и както каза колегата по нагоре: какъвто шофера-такава колата подържайте си красавиците и ги изпреварвайте немските ламарини било отдесно или отлево и нещото което ми пълни сърцето всеки път когато срещна на пътя друга алфа-всеки маха за поздрав защото да караш и да притежаваш алфа е избор при това добър!
                                Alfa 156 SP3 2.5l V6 24V Eibach Pro NOVITEC Exhaust Momo Leather Kenwood Alpine DLS

                                Comment

                                Working...
                                X